شكرا لزيارتك..أتمنى أن تمدنى برأيك عن المدونة سلبيات إيجابيات،الموضوعات المفضلة لديك لنشرها..تساؤلاتك..علي البريد التالى:M.A.Zeineddin@gmail.com

الأربعاء، أكتوبر 06، 2010

يوميات خريج8-من أجلك انت





يوميات خريج8-من أجلك انت
من أجلك أنت
نعم من اجلك انت ولا أحد غيرك
سأرشح نفسي للإنتخابات الرئاسية القادمة
لماذا
وكيف
ستعرفونها في الحال
بل في اسرع الاحوال
نبدا بلماذا؟
الان ولان دوام الحال من المحال
فمهنتي الحالية هي
اني عاطل او في أحسن المرادفات
يمكن ان نقول كاتب شاب مغمور JJ
وبما أن المهنتان تتمتعان بفراغ كبير من الوقت
فلذلك ففكرت في فكرة مجنونة عند البعض وليس عندي
وهي لماذا لا ارشح نفسي لإنتخابات الرئاسة القادمة في مصر
من الممكن أن اكسب لو لعبت اللعبة كما يجب ان تكون
وتضافرت الظروف مع رؤيتي
نيجي بقا لكيف؟
كيف دي اصعب نقطة في إني ارشح نفسي للرئاسة ليه بقا
تعالوا نشوف
اولا لحد دلوقتي كل اللي عاييزين يرشحوا نفسهم
اقل واحد فيهم علي اقل ظهر يجي 50 مرة علي التليفزيون
يعني بالتالي كتير او يعرفوه
بالنسبة ليا اكتر عدد يعرفني بالكتير جدا جدا جدا جدا
حوالي 50 مواطن –واخدين بالكم من كلمة مواطن كلام مرشحين بقا-
كل اللي ممكن اعمله كفكرة عشان اوصل للالاف او نقول للملايين
إني هاربط اسمي بواحد او اتنين من المرشحين الكبار جدا
وغني نازل انافسه علي كذا وكذا وكذا
وإن البرنامج الإنتخابي او بمعني اصح السياسي بتاعه
مهلهل-حلوة مهلهل –
 لا هيزود و هينص حاجة للناس
وإنه مجابش حلول جديدة علي أرض الواقع
وإني جيت بحلول وبدات انفذها ههههههه
شفتوا
فكرة شيطانية
عشان كدة كنت باقول ايه
من اجلك انت
لاني نازل من أجل نفسي
وليس لأجل أي شخص أخر

استنوا الحلقة الجاية
من يوميات خريج عن الدراسات العليا
ومنستغناش
عابر سبيل

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق